torsdag, juni 30, 2011

TURIST, JA VISST!

Turist i den egna närmiljön har jag varit idag. Jag skjutsade mamma till Nässjö där hon skulle med ett tåg, så då passade jag på att strosa i Nässjö. Har nog aldrig varit där. Lyckades äntligen handla upp mitt tillgodokvitto som legat i plånboken sen i julas. Sen bräste jag vidare till nästa stop som blev Eksjö som ju är en urmysig stad! Smala kullerstensgator med mysiga fik och restauranger. Kände mig verkligen som en turist där jag gick och strosade och kikade på den fina miljön. Slog mig ner på ett litet fik för en god lunch innan hemresan. Och självklart blev det ett loppisstop där jag pungade ut hela 15 kronor för en duk, silverbricka och en plåtkruka.


Jag känner att jag börjar bli bra på att ha semester och har verkligen lyckats varva ner. Ska fortsätta i den andan på altan med min nyköpta bok som jag verkligen gillar mer och mer ju mer jag börjar lära känna personerna. I perioder älskar jag att läsa, gärna på sommaren.

1 kommentar:

Louise sa...

Du gör så fint!