onsdag, januari 28, 2009

LJUDBOK = ÖVERSKATTAT

Henrik va snäll och laddade hem en ljudbok till mig igår, jag hade läst ut livstid av Marklund och ville ha fortsättningen vilket han då fixade åt mig. Härligt tänkte jag, slippa läsa, slippa bläddra och slippa glasögonen på nästippen och bara lyssna. Lägger mig i sängen, pluggar in ipoden i örona. Då kom ju det första problemet, vad ska man göra under tiden? Jag kan ju inte direkt slökolla tvn samtidigt för då tappas fokusen direkt. Stirra upp i taket? Ja vilket problem! Det visade sig att det va otroligt svårt att fokusera på vad personen läste så jag fick helt enkelt ligga och blunda. Detta slutade givetvis med att jag somnade ifrån allt vad ljudbok hette efter 5 minuter. Nä, det där med ljudbok är inget för mig, här ska det va äkta vara! Med glasögon på, det eviga bläddrandet och somnandet med boken över ansiktet, så ska det va!

1 kommentar:

Anonym sa...

såg dig igår när du va ute med hunden.Tror inte du såg mig!jasså har du glasögon?jag har varit och beställt mig ett par nya idag.KUL=)ha de