lördag, oktober 10, 2009

KORS I TAKET

Kan ju göra ett enkelt konstaterande; jag är en urusel bloggare! Spenderar ju endel tid vid datorn men att ta sig tid att skriva inlägg är bevisligen inte något jag prioriterar. Har kommit igång på jobbet och trivs mycket bra och fritiden fylls med träning, vänner och familj och på det viset springer tiden förbi i 120. Sen senaste inlägget har mycket stort och smått hänt. Henrik och jag har gjort vårt livs köp. Det viktigaste och dyraste vi troligen någonsin kommer att göra. Vi har införskaffat oss ett hem. Ett hus. En dröm har blivit verklighet och vi har lagt vantarna på ett, för oss, drömhem där vi ska spendera vår framtid. (Om vårt förhållande klarar de prövningar som renovering innebär vill säga!) Men så pass starka tror jag ändå vi är. Vi ska ge oss i kast med ett nytt äventyr tillsammans och kunde väl inte va lyckligare över det. För tillfället andas vi och lever med näsorna i hus och hem-tidningar, inredningsmagasin, köksritningar och allt annat roligt! Vilken djungel det är! Men så kul! Nog om det. Trots en begynnande förkylning har denna höstiga lördag varit en mysig sådan. Lite shopping i "stan" (Vimmerby) , fika hos svärföräldrarna och nu ska jag Leia och jag bräsa till kära svägerska för en trevlig lördagkväll. Må gott kära ni!

Da houseowners

3 kommentarer:

Madelene sa...

Kul att få läsa några rader från dig igen. LÄnge sen nu men kan tro ni har fullt upp med allt planerande nu. Ännu ett stort grattis från mig!
Puss vännen och må så väl.

Elin sa...

Heeej min kära vän!! Jag hört att det har tisslats och tasslats om ett husköp och nu får jag det svart på vitt, så oootroligt ROLIGT, GRATTIS till er. även om vi bara fusk-äger ett litet hus så måste jag säga att det är det bästa vi gjort. Ni kommer älska renoveringarnas upp och nedgångar...ni får väl visserligen lite större renoveringar och göra än de vi har gjort i vår lilla lya:) Men återigen stort grattis. Saknar dig vännen..ta hand om dig! Kramar/elin

Mickan sa...

Men vad kul, grattis till er! Vart har ni köpt någonstans? Mycket att göra förstår jag, kul! =) Kram!