tisdag, oktober 12, 2010

SIS



Behöver jag ens säga att jag älskar denna varelse (ho till höger alltså, visst- ja e vill inte så tokig heller men..) Min fantastiskt modiga och lite galna syster som för snart 2 år sen tog beslutet att sticka iväg till Skottland. Nu såhär 2 år senare har hon skapat sig ett liv där med boende, jobb och en massa härliga vänner. Saknar henne nåt otroligt i min vardag men är så stolt över henne att hon vågade sticka iväg alldeles själv och glad över att hon trivs så bra. Å fatta vilken engelska tösen snackar! Yeez!

För några veckor sedan hade jag några underbara dagar i hennes värld, ett fantastiskt landskap och urmysiga pubar och härliga människor. Å att bara ha möjligheten att ligga och prata långt in på natten & morgonpromenera ihop. Så värdefullt. Nu dröjer det till januari innan vi ses igen. Men jag har redan börjat kolla resor i februari, ett sportlov i Skottland önskar jag mig i julklapp.

Älskade sis, saknar dig alltid, men idag kom det en extra översköljning. Kanske för att jag hörde "highwayman" förut som kom att bli vår skottlandlåt där vi åkte runt på de slingriga vägarna i din kära bil & galna bilkörning. Kanske för att jag fick på mig din tröja idag som "råkat" hamna i min garderob. En sak är säker, alla dessa mil mellan oss spelar ingen roll, systrar är vi alltid och det bandet kan inga hav ta ifrån oss.

Du är bäst!



Inga kommentarer: