torsdag, november 04, 2010

VIND I HÅRET

Härligt med lite hårfärg i håret igen, som omväxling till målarfärgen som brukar smyga sig i mitt hår när jag målar. Alltid lika trevligt att sätta sig i frisörstolen hos min goa och glada svägerska. Smidit lite busplaner för lördagkvällen med. Najs!

Tänkte va duktig och kratta gården fri från löv idag men i denna blåst känns det rätt meningslöst (gutt!) så nu blir det soffan och kaffe ett tag innan rastlösheten slår till och jag med all säkerhet drar igång ett annat projekt istället.

Det där med dörrhandtagen visade sig vara mer avancerat än jag hade tänkte det skulle va så jag får nog vara handtaglös tills mannen i huset kommer hem.

Ska kanske ta detta blåsväder som tillfälle att beställa hem lite kort till min "kortvägg" i sovrummet. Och beställa en matta till övervåningen. Och dammsuga. Ja, visst finns det att göra alltid, sitta i soffan och uggla¨på dagtid är helt enkelt inte min grej. Upp å hoppa!

Inga kommentarer: