torsdag, maj 07, 2009

LEDIG?

Shit vad jobbigt det kan va att ha en sk. ledig dag! Idag är sekunderna jag suttit på rumpan lätträknade vill jag säga. Började med morgonpromenad med mamma och Leia, frukost och tidningsläsning, sen drog det igång! Gräsklippning + kanter (med handdriven sax ska tilläggas), krattning, snabbesök av mamma, lunch. Sen kom jag på att mina fönster va smutsiga, hatar att putsa fönster! Men har blivit tipsad om att använda tidningspapper istället för skrapa, lät lite mer lockande, så då drog jag igång det projektet. Inte nog med det, ALLA växter fick sig en skön dusch. Leia satt bara och stirrade på mig där jag for runt med växter hit och dit, rev tidningspapper, flyttade runt möbler och svor lite emellanåt när saker inte gick min väg. Efter Leias kissrunda körde jag igång med städningen, damning-damsugning-moppning! Puh, blir trött av tanken! Nu när allt är gjort har jag en timmas vila innan Tina och jag ska ut och rejsa! En dusch på det och jag tar en välförtjänt kväll i soffan med min kära grabb som snart kommer från götet!

Pust..

1 kommentar:

Madelene sa...

Nog för att jag brukar stressa runt men hur i hela friden hann du med allt det där? Imponerad!
(På måndag rejsar vi!)Puss