tisdag, december 30, 2008

DET VA 2008 DET!

Då va vi här, årets nästsista dag.. 2008 har varit ett händelserikt år för mig och min närmsta omgivning, känslor av lycka och sorg har avlöst varandra. Skilsmässa, dödsfall, sjukdomar har hanterats samtidigt som lycka och kärlek upplevts och förtydligats i en förlovning. Många härliga stunder med familj och vänner har hunnits med. Ett evigt slit med studier och uppsats och ett ständigt "måste" hängande över sig har i perioder varit väldigt tufft men hanterbart då jag fått energi från mina närmaste och de härliga träningspassen och hundpromenaderna. Oron över Leias mystiska "sjukdom" har stundvis gjort oss sömnlösa samtidigt som vi verkligen tagit tillvara på all den lycka hon ger oss. En kusin har förgyllt vår vardag i form av sötnosen Mira till Leias stora lycka! Många vänner har man träffat allt för sällan men man lever länge på de stunder då vi får till det, härliga Ni! Nya spännande erfarenheter har gjorts på ett arbete som både ger och kräver.

Året har bjudit på mycket och när man tänker tillbaka så är det en sak jag tydligt ser, allting ordnar sig alltid, på ett eller annat sätt. En jobbig tid i februari kändes oändlig och ohanterbar, idag är situationen bästa tänkabara, vilket vi inte trodde då. På ett eller annat sätt hanterar man det man ställs inför och även om livet inte blir detsamma därefter så hanterar man det och anpassar sig faktiskt..

Jag känner mig mycket lyckligt lottad över mina familjer, mina älskade vänner, min Henrik och vår helt underbara hårboll! Vad har man att oroa sig för med en så fantastisk grund?

Hmm, vilket svammel! Nåja, nu blickar vi framåt mot 2009 och alla möjligheter det innebär! En socialpedagogexamen och en härlig Thailandsresa står närmast! Men absolut först ska vi fira in det nya året med en härlig (förhoppningsvis ;.) ) trerättersmiddag, vin och skumpa ihop med fina vännerna i Växjö!

Gott Nytt År!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott Nytt år på er!kram Fam thuresson/djurstedt